Wednesday, February 14, 2024

KARIKATUR DI MALAYSIA 2024

 KARIKATUR DI MALAYSIA 2024

 Karikatur  Untuk Dijual ( Original ) Bukan Copy Print Oleh Chef Obie

Tema Pendekar Bujang Lapok , Da Di Du & 3 Janda Melawan Dunia

Tema Aziz M Osman

Tema Aziz M Osman Pak Jabit

Tema Aziz M Osman Scribble xxray & Pak Jabit
Tema Joey Daud Scribble
Tema Joey Daud


Assalammualaikum wbt , Salam sejahtera , Ya betul Chef Obie nak jual lakaran conteng-conteng sebelum ni dimana Chef suka-suka join cabaran karikatur Aziz M Osman , Joey Daud & Pendekar Bujang Lapok , Da Di Du juga 3 Janda melawan dunia . Ia merupakan antara karikatur yang awal chef lukis sejak sekian lama tidak berkarikatur , last lukis karikatur tahun 2006 macam tu. Bayangkan tahun 2023 baru chef tergerak hati nak melayan seni lukis karikatur kembali...

Chef nak jual hasil berkarikatur ni , Harga munasabah dan lagi bahagia jika korang sanggup membeli dengan harga yang istimewa Semoga murah rezeki korang- senang cakap harga nice sebab ianya yang asli bukan yang copy print , tapi kalau nak yang copy print pun ada sesuailah dengan harga copy print.

Boleh Roger-roger Chef Obie di talian
Pelukis Upahan a.k.a Chef Obie / MGJ CONSULTANCY
email : mgjconsultancyfile@gmail.com



Chef Obie Pencinta Seni Lukis Naive & Kartun

Assalammualaikum wbt , Salam sejahtera , Ya betul Chef Obie  pencinta seni lukis naive dan kartun , kepada korang yang memang suka layan hasil seni santai-santai dan ada jalan ceritanya tersendiri boleh dapatkan copy print atau lukisan asli. Ia lebih jalan penceritaan eksklusif Chef Obie , Kisah ketika melanjutkan study di ALAM . Perkongsian di google ini hanya sedikit sahaja , ingin melihat lebih lagi hasil lukisan naive dan kartun Chef Obie boleh roger-roger , Kalau boleh yang serious sahaja dan yang suka seni lukisan seperti gaya Chef Obie... 





Harga munasabah dan lagi bahagia jika korang sanggup membeli dengan harga yang istimewa Semoga murah rezeki korang- senang cakap harga nice sebab ianya yang asli bukan yang copy print , tapi kalau nak yang copy print pun ada sesuailah dengan harga copy print.

Boleh Roger-roger Chef Obie di talian
Pelukis Upahan a.k.a Chef Obie / MGJ CONSULTANCY

Chef Obie Kartunis Pelukis Komik Dalam Majalah Rentap 

 Assalammualaikum kesayangan semua , Salam hujung minggu,

Terjumpa beberapa cover majalah komik / kartun Chef bersama Team Sifu Hiat . Memory lama... Tahun 2004 - 2005 atau 2003 - 2004 hahah lupa sudah... Masa tu chef Lukis beberapa title , cartoon loose , cartoon beberapa muka , tapi sedihlah copy lukisan cartoon chef telah kebabo telah dibuang atau terbuang tanpa sengaja bersama copy sketching2 cartoon disebalik tabir magazine gang komik underground bersama modular2 course & training practical report juga buku nota sewaktu Di ALAM .












































Zaman Lukis kartun underground seiring sejalan dengan karier sebagai seorang tukang Masak / Chef di hotel Waktu itu . Maklumlah sejenis manusia yg kurang tidur ..jadi diisi dengan contengan kartun Waktu sedikit terluang .
nama pena..masa tu biarlah Rahsia..hahahah
MAJALAH RENTAP -
Area Lembah Klang Aje...masa tu market percubaan... Terima Kasih Sifu Hiu & Team
Daripada Rxxx.


Chef Obie / MGJ CONSULTANCY

No comments:

Post a Comment