Thursday, March 16, 2017

Pendengar Setia & Jom Solat Jumaat

Kadang apa yang berlaku depan mata mahupun apa yang kawan-kawan mengadu..
aku nak atau tak nak mesti jadi pendengar setia mahupun pemerhati tak bertauliah.

Semoga kawan-kawan yang sedang susah hati yang rumah nak dirobohkan , dihalau dan sebagainya 
di permudahkan dan diberi buah fikiran untuk mengatasi masalah-masalahnya. Aamiin.

Isu yang berlaku di Ampang ni la..mmmm bila rumahnya terlibat dalam kawasan nak dibuat satu kemudahan..iaitu Lebuhraya .

Aku tak tau nak komen lebih-lebih pasal isu ni pada kawan aku tu. Silap komen.. mungkin ada pro atau kontranye yang lebih. Apa pun sebagai kawan sokongan moral tu tetap kite beri.

kat bandar baru ampang aku ni..


kawan ni rumah dah tak ada , dan sedang kalut mencari rumah sewa lain last minit , aku bila lihat isu ni..jadi tak sampai hati , jadi aku offer la kawan ni sekiranya tiada tempat berlindung dalam saat akhir ni.. tumpanglah dirumah aku dulu..kirenye aku siap offer lah tinggal rumah aku tu..

Bile difikirkan , masih bolehlah tumpangkan sementara , aku pun tinggal sorang dengan 2 ekor bulus.. ada 3 bilik..mmm bagi tumpang bilik tengah tu ok kot...barang-barang mana yang patut bawa je bolehlah muat kat rumah aku ni..maklumlah..rumah aku ni byk buku & majalah selain peralatan memasak aku..hahah selain bilik aje dah complete perabot. mungkin invironment tak lah selesa sangat kalau kawan aku tu dengan familynye menetap lama kalau sementara mungkin ok lagi... kesian lah kat die orang tu.

Apap pun itu kalau jalan terakhir kawan tu sekirenya masih tak dapat mencari rumah sewa !

okaylah semoga hari Jumaat ini semua urusan kite ... DipermudahkanNYA Aamiin..

Jom kepada lelaki kite solat Jumaat dulu...aku nampak gaya kat masjid bandar baru ampang la hari ni..sebab berurusan di area sini.



Alang-alang nak pergi solat jumaat tu..aku share lah niatnya..

Niat Solat Jumaat

Jumaat
Usalli fardhaz Juma'ati raka'ataini adaan makmuman lillahi ta'ala
Ertinya:
Sahaja aku sembahyang fardhu Jumaat dua rakaat mengikut imam tunai kerana Allah Ta'ala.

sambil tu korang boleh refer pd link ni..


Read more: http://www.adibsite.com/2013/03/niat-solat-5-waktu-dan-solat-jumaat.html#ixzz4bYWOgBUf







No comments:

Post a Comment