Saturday, March 4, 2017

Semalam Sempat Sedekah & Buat Tahlil Untuk Sahabat Sejati Aku...

Pagi ni buat aku teringat pada arwah..
Arwahyarham Haji Fauzi Solichin Bin Sumardi
Semalam aku sempat juga sedekah dan buat tahlil Untuk arwah..
Aku rasa kalau arwah hidup pun pasti akan buat seprti mana yang aku buat padanye...

Al Fatihah untuk sahabat ku ini..
Semoga kau tenang disana..
InshaAllah semoga kita bertemu lagi...

tagline arwah ni..  "Kite Baiyek..."


kalau korang nak tau..aku dengan arwah yang aku panggil pojie atau fauzi ni..memang rapat sejak dari usia 8@9 tahun, bersekolah rendah sama , kelas pun sama ...
Dulu aku sekolah dekat Sekolah Kebangsaan Masai 
sekolah Agama dekat..Sekolah Assyakirin Masai..
masa tu aku tinggal dengan family di Taman Masai...
pergi sekolah berjalan kaki..jauh tu...menapak tau..sekolah pagi ke  sekolah agama ,  sekolah petang pulak ke sekolah kebangsaan.


pic aku yg berdiri dari belakang arah kiri no. 4 , manakala arwah pojie pic berdiri juge..tapi dari arah kanan no. 2. ini gambar kelas 6 utarid SKM @ Sekolah Kebangsaan Masai, Johor Bharu Tahun 1992/ 93



suka duka dari kecik tu banyak...gelak tawa tu aku tak boleh lupa...kesanggupan arwah..pengorbanan arwah dalam hidupnya untuk kebahagiaan keluarganya..amat aku tersentuh..

begitu juga dengan persahabatan yang terjalin..walau aku pergi jauh merantau...bertahun juga aku tak berjumpa dengannye..tidak sekali aku melupakannya...begitu juga arwah.Bekerja keras..rajin..

aku dan arwah..masing-masing rupenya mencari...sesama kite..maklumlah..dalam hidup berlaku banyak dugaan..Allah kan sebaik-baik perancang...Aku dan arwah bertemu kembali...melalui internet..MashaAllah aku dan arwah tak ambil masa lama untuk berjumpa..masa tu aku dah tinggal di Ampang, Selangor dan arwah menetap di masai.. Taman Seri Alam !

Aku bile free ada berkesempatan akan balik ke Masai semata-mata nak berjumpa dengannye selain berjumpa sahabat-sahabat yang lain yang aku gelar " MY PRENG " InshaAllah akan aku citer pasal my preng-my preng ni...ramai juge..semua sahabat,
Masing-masing ade istimewanya... begitu juge arwah yang teramat istimewa..

kalau korang nak tau setiap kali offday dari kerja ..mesti sanggup naik KL..lepak kat rumah aku lah...jadi boleh bayangkan..sebulan berapa kali die naik KL ?



Perjalan hidup ni penuh warna warni juga..
Kalau korang nak tahu..aku dengan arwah agak rapat dengan seorang lagi kawan..sejak dari sekolah agama walaupun seorang kawan tu merupakan senior kite orang...
Kalau korang kenal.. kawan kite orang tu dah jadi Ustaz selebriti..
Iaitu Ustaz Adek Zuheimie Bin Hj Ismail atau lebih dikenali dengan panggilan PU ADEK .
Mesti korang pernah tengok Astro Rancangan PENCETUS UMMAH !
PU Adek tu la.. yang buat sesuatu sampai gempak..baru gereeeek.. 

PU ADEK ni warga Singapore.Masa tu kebanyakan kawan-kawan melayu dari Singapore kalau belajar atau menuntut ilmu di sekolah-sekolah negeri Johor off coz lah diMalaysia.

Die merupakan juara pertandingan Rancangan Keagamaan Di Singapore seperti Rancangan Imam Muda di Malaysia , PU ADEK pulak merupakan abang angkat aku..hahaha dan merupakan jiran aku sewaktu aku tinggal di Taman Rinting, Masai...kite semua bersekolah agama sama , sekolah menengah juga sama iaitu sekolah kebangggaan semua..SEKOLAH DATO' PENGGAWA TIMUR !

PU ADEK hingga kini masih berhubung dengan aku ...masih macam dulu penuh dengan nasihat kalau berbicara...

Biasalah zaman sekolah..abang angkat lah..kakak angkat lah...semuanya penuh dengan nasihat , suka duka... love you all...

Semoga Allah pelihara korang semua...

Aamiin

dan aku share satu lagu yang merupakan febret arwah mase sekolah dululah...

Lirik Lagu Putus Terpaksa – Ziana Zain
Seringkali kau menepis tiap persoalan
Ada sesuatu kau sembunyikan
Dari pengetahuanku
Dapat aku merasakan
Ketara perubahan
Setelah jelas terbukti
Sesuatu yang terlarang
Menjadi teman hidupmu
Selain aku
Demi masa hadapan kita
Aku merayu
Kuncikan keinginanmu
Bernafaslah dalam sejahtera
Ku pasti ruang untuk mu
Masih ada
Sudah puas ku menghimpun doa
Agar kau berubah
Berpaling membentuk impian hidup kita
Namun tiada oh kudratku untuk
Halang keinginan
Suaraku tak terdaya
Menentang kemahuanmu
Sia-sia belaka aku
Berkorban kasih ku padamu
Sekiranya kau
Masih tak ubah pendirian
Yang hanya menjanjikan
Pemergian ngeri
Yang tak memberi erti
Demi masa hadapan kita
Tak sanggup aku
Bertemankan oh kasihmu
Yang penuh dengan fantasi
Terpaksa jua ku undur diri
Terpaksa jua ku undur diri


No comments:

Post a Comment